® Bilhistorisk Tidsskrift  101/1990     side  40

      
 

 

 
 

32SG på udstillingen i Forum 1931. Til højre en Willys Knigbt 1930.

der har lavet hvad og hvornår. Man kan ligeledes følge, hvilke stumper der er bestilt på fabrikken, samt hvordan bilen er opdateret igennem tyverne og trediverne. Den største ændring sker, da Glad afhænder den til Schibler/ Wessel & Vett i København i 1930. Da bliver det 2-personers åbne karrosseri fjernet og erstattet af et 7-personers touring karrosseri med klapsæder, bygget hos Dansk Karosseri-Fabrik.

 

Denne væsentlige modificering til et 30'er karrosseri nødvendiggør udskiftning af de kønne 23 tommer fælge med vulstdæk med 21 tommer fælge med brede kanttrådsdæk. Desuden hæves køleren, og kølerhjelmen. forhøjes. Vognen får nye stempler, ventiler og bremsebelægninger. I 1935 får den ny udstødning og nye stempelringe. I 1938 smides det tykke rat væk og erstattes af et moderne Phantom rat.
   I 1947 indregistreres den til tandlæge Helge Paulsen, København.

 

32SG inden den gik helt i opløsning. Her endnu med en Holbæk Limousette.

   Den overtages senere af en restauratør i København, der efter at have opgivet den skænker den til DVK i 1958 (dokumentet, udformet af DVK's første formand, højesteretssagfører Neel, kendes). Den lider derefter en krank skæbne ved at skifte opholdssted mange gange, og da jeg til sidst i 1979 køber resterne mod at forsøge at restaurere den til original stand inden for 5 år, mangler der meget. Bagskærmene er